DOA

‘Ya Allah, rahmatilah pembaca blog ini, sihatkan ia, ampunilah dosa-dosanya, berkatilah amalannya, janganlah Engkau balikkan hatinya setelah Engkau beri petunjuk dan hidayah kepadanya dan Ya Allah masukkanlah ia dan keluarganya kedalam syurga FirdausMu serta jauhkanlah ia dan keluarganya dari azab nerakaMu. Sesungguhnya Ya Allah, hanya kepada Engkau kami sembah dan hanya kepada Engkau sahajalah kami meminta pertolongan. Ya Allah jika rezeki pembaca blog ini masih diatas langit, turunkanlah ia, jika rezekinya di dalam bumi, keluarkanlah ia, jika rezekinya jauh, dekatkanlah ia, jika rezekinya haram, sucikanlah ia dan jika rezekinya sukar, Engkau permudahkanlah ia” Ya Allah kurniakanlah kepada kami segala kebaikan sebagaimana yang Engkau kurniakan kepada hamba-hamba Mu yang soleh.'

Friday, June 22, 2012

Taubat dan Doa



Yang baik itu adalah apa yang Allah kata baik. Yang buruk itu adalah apa yang Allah kata buruk.
Bukanlah yang baik itu, yang manusia kata baik. Bukan juga yang buruk itu, yang manusia kata buruk.
Kalau di sisi Allah, perkara itu baik, tetapi tidak baik di sisi manusia, maka kita tetap utamakan nilaian Allah. Kalau di sisi Allah , perkara itu tidak baik, tetapi di sisi manusia diterima seolah-olah itu adalah satu kebaikan, maka ia tetaplah tidak baik.
Sebelum membuat pertimbangan dan keputusan dalam kehidupan, tanyalah pada diri, kalau kita ingin lakukan sesuatu perkara itu, adakah Allah suka atau benci?
Kalau Allah suka, kita jalan terus.
Tetapi kalau Allah benci, maka kita tidak perlu teruskan.
Neraca hidup kita adalah apa yang Allah redha. Bukanlah apa yang manusia redha.
“Dan keredhaan Allah itu adalah yang paling besar.” [72 : At-taubah]
Maka, pandanglah yang lebih baik itu dari sisi Allah !

No comments: